fredag den 24. februar 2012

Fastelavn er mit navn..







Sådan fejrede jeg fastelavnssøndag.. Jeg mindedes barndommen ved at bage min mormors fastelavnsboller.

Dejen er fantastisk nem og lykkes ALTID. Jeg laver altid dobbeltportion, jeg er i hvert fald ikke bange for at de ikke bliver spist.. :)

Ved det er en smule sent at dele opskriften med jer, men det kan jo være at der nogen der mangler en der er rigtig god..

1 dl. lun mælk
50g. gær
125g smør el. margarine
1 æg
4 spsk. sukker
375g mel

Denne opskrift giver 18 fastelavnsboller.

- smelt smørret.
- lun mælken og rør gæren ud heri,
- rør æg og sukker ud i gærblandingen
- rør mel og smør i dejen skiftevis, til den er glat og smidig.

Dejen skal hæve en time.
Del den i to og rul den ud i to firkanter.
Fyld de ni firkanter - kun fantasien sætter grænser.
Lad bollerne efterhæve i 45min.
Bag dem ved 225 grader i ca. 10min.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Efterlad gerne en lille hilsen eller kommentar - det gør mig glad! :)