fredag den 3. februar 2012

Vi har arvet

I sidste uge mistede vi Rejsemontørens bedstemor. Hun var en ældre dame, der hvade levet et godt og langt liv. Siden hendes mand gik bort for fire år har hendes helbred været for nedadgående og hun var til sidst meget svagelig. Derfor var det rart at høre, at hun forrig søndag sov stille ind.

Det har været en hård tid for min sviger. Alligevel har han haft overblik og overskud til at holde øjnene åbne efter retro ting til sin svigerdatter.






Jeg havde nogle af de hvide bøtter fra Erik Kold i forvejen, men de brune og røde er arvegods. Synes det er rart med bøtter, så ting som gryn og pasta ikke vælter rundt i poser og papkasser. 
De tre, store bøtter på det tredje billede har jeg dog ikke nogen idé til, hvad jeg skal fylde i.

Er der nogen af jer, der har alternative ideer til, hvad man kan anvende bøtterne til??








Desuden har jeg fået et meget smukt trekantet bord, med afrundede hjørner. Et spejl med tilhørende hylde m skuffe og nogle udtræksborde med kakler. Jeg ved dog ikke om det er palisander eller teak.

Hvad der skal ske med møblerne har jeg ikke bestemt mig for endnu. Jeg regner med at banke kaklerne ud, male bordene og ligge nogle mosaiksten i istedet.

Forslag modtages gerne.. :) 

4 kommentarer:

  1. Jeg synes klart at den lille hylde med skuffet skal flytte hjem til mig - jeg har nogle hylder der savner dens selskab. Hvis du skulle have lyst til at bytte så kan du jo give lyd... har desværre ikke andet end en salt i Kronjyden. Men giv på min blog eller sig hvis der er noget andet du samler på ;-)

    mvh stinne

    ss_sigurd@hotmail.com

    SvarSlet
  2. Hej Stinne.
    Tak for din kommetar.:)
    Hylden er jeg ikke klar til at give afkald på. (det kan være at vi bliver det en gang) Den har hængt hjemme hos rejsemontørens bedstemor, så den har noget affektionsværdi. Jeg håber du forstår..
    Mvh Cecilie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej, spørg mig ikke hvordan, men i min søgen efter netop det lille trekantede bord, er jeg faldet over dette indlæg fra 2012. Hvis du fortsat har bordet og er interesseret i at sælge det, er jeg meget interesseret. Jeg kan kontaktes på 28121704

      Slet
  3. jeg er også int. i det trekantede bord 3125 7631

    SvarSlet

Efterlad gerne en lille hilsen eller kommentar - det gør mig glad! :)